O BuBike

Ideą mojego projektu jest świadczenie usług rowerowych z zakresu naprawy rowerów oraz podstawowych napraw hulajnóg elektrycznych. Serwisem rowerów interesuję się od kilkunastu lat, od ok. ośmiu lat świadczę te usługi zawodowo. Posiadam wiedzę (opartą głównie na podstawie własnych doświadczeń zawodowych) na temat ogólnych kwestii rowerowych – nie jeden rower dobrałem i sprzedałem klientowi. Niestety dyskusja ze mną na temat grup osprzętowych będzie utrudniona -uciekłem od sprzedaży i obecnie częściej komponenty montuje niżeli o nich czytam.


Pomysł na tą formę działalności pojawił się już jakiś czas temu, związanych z nim było dużo przemyśleń i rozterek. Z tego powodu projekt znajduje się w swojej początkowej fazie (która trochę potrwa), czeka mnie jeszcze trochę inwestycji i kilka pomysłów do wdrożenia.
Na chwilę obecną usługi świadczę w czasie wolnym od pracy – tak, normalnie pracuję i zarabiam na rodzinę. Również z uwagi na to że przez rodzaj tej działalności, obowiązuje mnie limit przychodów, nie rozpędzam się i działam na spokojnie, w swoim tempie, tak by tego limitu w danym miesiącu nie przekroczyć.

Posiadam narzędzia mniej lub bardziej specjalistyczne, na ten moment są to narzędzia które są konieczne natomiast oczywiście nie posiadam wszystkiego – to wiąże się z inwestycją i kalkulacją na podstawie obserwacji potrzeb rynku – na pewno nieprędko nabędę te które używa się raz na dwa sezony.
Powierzając mi swój jednoślad masz pewność że będę go naprawiał tylko i wyłącznie ja – chcę by było to zrobione dobrze bo w ten sposób podkreślam swoje umiejętności i dbam o swoją markę.


Nie prowadzę stanu magazynowego części, możliwe że w późniejszym czasie się to zmieni.
Podstawowe komponenty jednak staram się posiadać na swój użytek, są to m.in linki i pancerze, podstawowe zestawy klocków hamulcowych, dętki. Oczywiście przed spotkaniem przeprowadzam wywiad aby zabrać to co może okazać się przydatne.
Biorąc pod uwagę że wiem jak wygląda sprzedaż stacjonarna komponentów i jak bardzo różni się od sprzedaży internetowej w kwestii ceny, pozostałe komponenty (a jest ich sporo) najchętniej zamawiam bezpośrednio pod nasze obecne potrzeby po cenach internetowych. Tym sposobem nie płacisz za części ceny detalicznej jak w większości serwisów rowerowych które mają je na swoim stanie magazynowym, ja z kolei nie martwię się przyjmowaniem części na stan magazynowy i ich ewidencjonowaniem, czyli Ty oszczędzasz pieniądze a ja czas i przestrzeń na magazynowanie. Ceny internetowe obowiązują w przypadku wykonania przeglądu lub innych napraw o wartości powyżej 100pln.

To rozwiązanie szczególnie przypadnie do gustu tym którym aż tak bardzo się nie śpieszy i są w stanie poczekać kilka dni by zaoszczędzić nawet kilka stówek, zwłaszcza że moja prowizja za poświęcony czas na zamówienie części wyniesie nie więcej jak 50 pln przy szukaniu większej ilości produktów – rozbieżności pomiędzy cenami sklepowymi a internetowymi potrafią sięgać kwot czterocyfrowych przy komponentach z wyższych grup.



Serwis Bubike.pl działa w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy regulujące prowadzenie działalności nierejestrowej. Więcej na ten temat na stronie GOV.